Ważne jest dla nas nie tylko pochodzenie tego, co konsumujemy, ale również historie, które za tym stoją.
Historia i pochodzenie marki mogą stanowić istotną część jej esencji, przyczynić się do jej dowartościowania i stanowić cechę odróżniającą ją od wielkich, bardziej globalnych marek. Niewielkie środki finansowe, którymi dysponują małe marki pracujące w formie rzemieślniczej, często skłaniają je do używania opakowań, które nadają im wygląd przemysłowy. Celem warsztatów jest, aby te produkty były postrzegane jako bardziej wartościowe dzięki zastosowaniu w nich wzornictwa i elementów przynależnych do imaginarium, które jest z nimi związane.
Od ośmiu lat Eva Minguella, dyrektorka studiów Master in Design of Packaging, na Elisavie, stawia wyzwanie swoim studentom na warsztatach zwanych «Opakowanie z rodowodem». Prosi uczestników o wybranie związanego z ich kulturą lub regionem produktu, który ich zdaniem posiada dużo wyższą jakość niż przedstawia swoim wyglądem. Zadaniem każdego jest stworzenie – w oparciu o analizę i korzystając z narzędzi używanych przy projektowaniu opakowań – takiego wzoru opakowania, dzięki któremu dany produkt będzie postrzegany jako bardziej wartościowy, podobnie jak region, z którego pochodzi. Wystawa jest ilustracją tej tezy. Składa się z 20 prac, których autorzy pochodzą z Meksyku, Boliwii, Wenezueli, Kostaryki, Kolumbii, Ekwadoru, Urugwaju, Argentyny, Hiszpanii, Bułgarii i Portugalii.
Wystawa prezentuje prace powstałe na warsztatach, jest przeglądem wzornictwa zastosowanego w tworzeniu opakowań i zagłębieniem się w jego wymiar fizyczny i strategiczny.
Data:
środa, 20.07.2022 - niedziela, 02.10.2022
Godzina 09:30 -17:30
Wykonawca / Organizator:
Instytut Cervantesa w Warszawie
Lokalizacja:
Instytut Cervantesa w Warszawie
ul. Nowogrodzka 22
00-511 Warszawa
Bilety:
Wstęp bezpłatny - 0 PLN